Wielozadaniowy rower szosowy

Rower szosowy gravel

Wzrastająca popularność kolarstwa i stale rosnący postęp technologiczny sprawiają, że rowery szosowe służą dla coraz większej liczby użytkowników. Już nie tylko dla ściągających się sportowców, ale także dla przeciętnego amatora, który chce spróbować swoich sił na szosie. Dzięki nowym technologiom kolarzówki są w stanie jeździć nawet po nieutwardzonych drogach. 

Dla kogo rower szosowy?

Współczesny rower szosowy wykorzystywany jest przez coraz szersze grono rowerzystów. Liczne odmiany i rodzaje pozwalają na przemierzanie kolejnych kilometrów bez względu na warunki i na różnych trasach. Producenci potrafią dostosować swój sprzęt dla większości kupujących. Osiągają to głównie poprzez stosowanie różnych geometrii ram. Niektóre rowery szosowe mogą mieć super aerodynamikę i służą dla ludzi, którzy chcą się ścigać lub poprawiać swoje osiągnięcia. Są to niezwykle zaawansowane maszyny, które wykorzystywane są przez zawodowców podczas profesjonalnych zawodów. Mogą służyć do jazdy na czas. Kolarz jest na nich mocno pochylony. Inne modele stworzone są dla miłośników gór. Bardziej wyprostowana sylwetka pozwala na sprawne podjeżdżanie pod wysokie wzniesienia. Takie szosówki również używane są podczas wyścigów. Jeśli ktoś lubi długie wojaże, może spróbować swoich sił na rowerze szosowym typu endurance. To rower, który pozwala na długie godziny jazdy bez bólu pleców i tylnej części ciała.

rower szosowy

Po jakich drogach może jeździć rower szosowy?

Współczesny rower szosowy zbudowany jest z wielu zaawansowanych technologicznie komponentów. Sprawia to, że jego możliwości użytkowania są wręcz nieograniczone. Dawne kolarzówki używane były jedynie na gładkich asfaltach. Trasy wyścigów przebiegały zawsze najlepszymi dostępnymi odcinkami z odpowiednimi nawierzchniami. Aktualny rower szosowy poradzi sobie również na drodze pozbawionej asfaltu. Szerokie opony sięgające do 28 lub nawet 30 mm sprawiają, że jednoślad nie zapada się i mknie do przodu z pełną kontrolą. Oczywiście nie poradzi sobie w grząskim piachu, ale po twardych szutrowych terenach jak najbardziej. To samo dotyczy kiepskich jakości asfaltów. Dziury nie stanowią problemu, gdy zmniejszy się ciśnienie w oponach. Karbonowa rama i widelec pomagają wybierać wszelkie nierówności i dają niesamowity komfort podczas podróży. 

Rekomendowane artykuły